デザイナーズファイル
HUZZLE
DESIGNER’S FILE
DESIGNER’S FILE
なじみある形を興味深い
実用的なデザインに変えます。
実用的なデザインに変えます。
Timothy Collins
ティモシー・コリンズ
ビクトリア州生まれ。10代でメルボルンに移り、大学で工業デザインを学んだ。家具からジュエリー、製品設計に至る彼の仕事の共通点は、なじみある形を興味深い実用的なデザインに変えることにある。2005年に自身のデザインスタジオを設立。
https://www.ideat.com.au/
手掛けた作品
インタビュー
QUESTION
CAST DICEデザインアイデアの裏話を教えてください。
球の形をしたパズルをどうやって作ればいいか考えているうちに、キャストダイスのアイデアを思いつきました。それから球体の中に、連動する同じ形の3つのパーツを想像しました。パズルが解けるまでその3つのパーツがどのように交わるのかが分からないようにパズルをデザインしたかったのです。私がフレームと呼んでいるものの形を完成させた後、3つの内部パーツの形をあれこれと考え、ディスクに固定されたスリムな円柱の形に落ち着きました。そのときになって初めて、全体の形がダイスに似ていることが分かりました。
Story behind the Dice idea:
I came up with the idea for Cast Dice after thinking about how I could create a puzzle in the shape of a sphere. I then imagined three interlocking identically shaped parts within the sphere. I wanted to design the puzzle so that it did not reveal how the three parts intersected until the puzzle is solved. After finalizing the form of what I call the frame I played around with the shape of the three internal parts before settling on slim cylinders fixed to discs. Only then did it become apparent that the overall shape was similar to a Die's or Dices'.
Story behind the Dice idea:
I came up with the idea for Cast Dice after thinking about how I could create a puzzle in the shape of a sphere. I then imagined three interlocking identically shaped parts within the sphere. I wanted to design the puzzle so that it did not reveal how the three parts intersected until the puzzle is solved. After finalizing the form of what I call the frame I played around with the shape of the three internal parts before settling on slim cylinders fixed to discs. Only then did it become apparent that the overall shape was similar to a Die's or Dices'.